29 Kasım 2017 Çarşamba

KADIN GİRİŞİMCİLERİMİZ

Girişimcilik güzeldir, hele gençlerin girişimciliği, hele bir de kadın olursa tadından yenmez..


Kendisi tanımıyorum, sadece BİM'den aldığım silikonlu temizleyicinin mükemmel temizliği sayesinde, araştırmacı gazetecilik ruhumun depreşmesi nedeniyle bu ürünü  Sevginar Baştekin isimli bir kimyacının ürettiğini öğrendim. Sirkeli ürünleri, duşa kabin temizleyicisi, fırın temizleyicisi gibi ürünlerinin de olması ilgimi çekti. Neden mi? Çünkü bir kadının en zorlandığı temizlik bölgeleri de ondan. Bu olsa olsa kadın eli değmiş  bir firma dedim.

Ürünlerini sevdim, bir de geçtiğimiz günlerde Kadın Girişimciler Yarışmasında birinci olduğunu öğrenince de kendisini tebrik ettim. 


Birinciliği alan Sevginar Baştekin kim diye sorarsanız, 1K Kimya CEO’su imiş ve 2010 yılında kurulmuş. Kimyager Sevginar Baştekin, İstanbul Teknik Üniversitesi Kimya Bölümü’nden mezun olduktan sonra 2000 yılında Ar-Ge’sini, tasarımlarını ve üretimini kendi yaptığı ürünlerle temizlik sektörüne katmış ve bayağı da başarılı olmuş.

Gönül bağıyla bilmediğim bir ürünün sahibine tebrik ve ürünlerinin güzelliğiyle ilgili  mesajlar attım. Kadınımsı tarafımdan mı, yoksa ürünlerin memnun olmamdan mı nedir, bloğumda ve instragram hesabımda da  yayınladım. 

Ben, ev işlerinin uzun sürmesini sevmem. Ama temiz görünmesini de severim. O zaman nolcek??? Böyle pratik temizleyici ürünler evimize girecek. 

Son zamanların favori ürünüm, BİM aldığım Silikonlu Temizleyici  ve Rossman'dan aldığım temizlik mendilleri. Cam, yer, duşa kabin gibi bilumumlarını aldım. Büyük temizlik yaparsınız, ama ertesi gün yere, cama birşeyler dökülür. Hemen bu mendillerle silisiliveriyorum.

Pratik hanımlara önerdiğim ürünler bunlar, kadın girişimci olunca da halden anlıyorlar. Çabuk nasıl temizleniveriyor biliyorlar... 

İşte bu vesileyle, dün bir baktım ki sosyal medya da..Garanti Bankası 2017 Türkiye'nin Kadın Girişimcileri adı altında bir yarışma yapmış. Bir baktım kim ola.. Benim ürünlerini daha reklamları çıkmadan alıp yaydığım HighGenic 'in sahibi Sevginar Baştekin değilmiymiş. Ay ben bu işten anlıyorum diye bir de böbürlendim hani.. Hatta arkadaşlarım arayım, "aa senin ürün değil mi bu" diye de söylediler.


Sevginar hanımı tebrik ediyorum, ismini ingilizce bulup okununca Hijyenik olması, kendi resmini ürünün logosu yapması bence büyük girişimcilik.

Garanti Bankasının ödül törenini aşağıdaki videodan  izlerseniz bu ürünü de tanırsınız, ben de gönül  tanıtım yapan girişimci olayım, size bu ürünü tanıtayım. Ne bileyim sevdim ürünü de ondan mı. Bilemedim.. Faydamız olsun. İşini güzel yapan insanlara... Ama bu silikonlu ürünü bir de yere yani laminant parkeye bir  sıktınız mı.. Fena.... Ayağınız kayı kayı veriyor.  



Bu arada diğer bir ürünümde Domol.. Rossmanda satılan bu ürünleri de seviyorum. HighGenic de bu ürünleri çıkarırsa, bizde  Türk girişimcilerin ürünlerini satın alırız. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz için çok teşekkür ederim.