2 Aralık 2017 Cumartesi

İSKİ EMEKLİLERİ BULUŞMASI



İSKİ.... İstanbul Su ve Kanalizasyon İdaresi..  

Dile kolay. Kimimizin ömrünün 20 yılını, kiminin 30 yıl.. kiminin 40 yılını geçirdiği özel bir kurum. Yani kısaca insan ömrünün yarısı...

Bu kurumda çalışmayı istesek de, istemesek de hepimiz bir vesileyle günün 8 saatini ve hayat yolculuğumuzu bu kurumda geçirdik. Allah bizi bir çatı altında topladı.. Kısmet etti bu kurumdan ekmek yemeyi... 1984-2004 yılları arasında  bol gezili, koridorlarda arkadaşlarla şakalaşmalı, servis arkadaşlıklarıyla güzel bir iş hayatı geçirdim. Anlayacağınız benim için gayette güzel yıllardı. 

İşte bu kurumdan emekli olan kişileri toplamak adına,

İsmet Ünsal, Celal Kodamanoğlu öncülüğünde;  


2 Aralık 2017 tarihinde, yanlış hatırlamıyorsam; İSKİ Emeklileri Buluşmasının 4.ncüsünü gerçekleştirdik.

 Emeği geçen arkadaşlarımıza çok ama çok teşekkür ederim.



İSKİ;  çok ilginç bir kurumdur. Bazen dönüp arkama bile bakmam diyenler mi, çok mutlu sene geçirdim diyenler mi, küsenler mi, darılanlar mı, umduğunu bulamayanlar mı, beni anlamadılar mı, kimseden hiçbir şey alamadımlar mı gibi  değişik düşüncelerin yoğurduğu bu kurumdan, ben mutlulukla, heyecanla, severek ve de en önemlisi tadında bırakarak ayrıldım. Hala bir grup İSKİ'li arkadaşlarımızla 30 yıldır her ay buluşuruz. Zaman zaman da bu büyük İSKİ Emeklileri Kahvaltısına eşlik ederiz.

İşte bu günde bunlardan biriydi. Dediğim gibi, İSKİ; ayrıldıktan sonra anladığınız,  tam bir tecrübe kurumu. 

İSKİ emeklilik hayatınızda orada yaptıklarınız, tanıdığınız kişilerle ne kadar da çok tecrübe biriktirmişim diyebileceğiniz bir kurum. Bunu emekli olduktan sonra 3 yıl daha çalıştığım özel kurumlarda anladım. Resmi kurumun verdiği evrak bilgileri, olayları kavramaları, başkaları tarafından bazı küçük olayların büyütülmesine olgun bakmayı bu kurum öğretti bana. Minnettarım. Bana doğru yazışmaları öğreten Daire Başkanlarıma, birlikte çalıştığım yol arkadaşlarıma... 

Ben yeni rotalara doğru yeni bir yelken açma zamanı diyerek, emekli yolculuğuma 2004 yılında başladım. 

Ayrılırken hayat hediyesi olarak, Milton Erickson'ın 5 prensibini ilke edindim. 

Her insan sahip olduklarıyla tam ve bütündür.
Her insan ihtiyaç duyduğu bütün kaynaklara sahiptir.
Her davranışın altında pozitif bir niyet vardır.
Her insan o an için en iyi olan seçimi yapar.
Değişim kaçınılmazdır, dedim ve emekli oldum, ama İSKİ'DEN... Hayattan değil.....


İSKİ 'de biz çok güzel çalışma yılları geçirdik. Neşeliydik, şaka yapardık, mesai saatlerinde güle güle bir hal olurduk. Hangi bölüm derseniz. Çalıştığım iki bölümde de güzel günlerimiz oldu.
- İSKİ Su Arıtma Daire Başkanlığı 
- İSKİ Genel Müdürlük Bilgi İşlem Teknik Şefliği... 

Şimdilerde işte bu iki bölümdeki 11 arkadaşlarımla birlikte 30 yıldır devam eden buluşmalar gerçekleştiriyoruz.

2004 yılında da yeni başlangıçlara yer açabilmek, yeni yolculuklara çıkabilmek, yeni yerler yeni yolcular tanıyabilmek, sadece kendimize değil başkalarına da bu imkanı verebilmek için veda zamanını dedim ve hüzünle ve aynı zamanda da sevinçle de İSKİ'den emekli oldum, dediğim gibi yaşamdan değil...


Yıllar boyu, uçsuz bucaksız yerlerde bir birine paralel şekilde, bir birine destek olarak uzayan giden rayları düşünün. Daima beraberdirler. Birbirine paralel şekilde, olmayacak yükleri taşırlar. Omuzlarında taşıdıkları yüklerden hiç gocunmazlar, hiç yorulmazlar. Üzerlerinden binlerce, yüz binlerce yolcu, yük, hayal, sevinç, ayrılık, kazanç ve kayıp geçer durur. Her hava şartına birlikte karşı koyarlar. Ama hiç yılmazlar. Sonra bir kavşağa gelirler. İşte bu kavşak onları ayıran kavşaktır. Ne yapsalar bunu engelleyemezler.  Ben ayrıldığım bu kavşaktan, bugün yolculuk yaptığım, aynı çatıyı paylaşıp, aynı yemeği yediğim, aynı suyu içtiğim, aynı servise binip evime gittiğim arkadaşlarımızla buluştum.  Dedim ya.. çalışma hayatım, hiç unutmayacağım hoş bir yolculuktu benim için ..

Facebook'daki İSKİ Emeklileri sayfası sadece ölüm ilanlarımızı paylaştığımız sayfa olmasın. Biliyorum ki emekli arkadaşlarımızın  içinde çok özel yetenekleri olan arkadaşlarımız var. Bu sebeple gerek yaptıklarımızı paylaşmak, gerek etkinlikleri bildirmek, gerekse birbirimize her konuda yardımcı olmak açısından bende bloğumda Konuk Yazarlar bölümünü açtım. İSKİ veya tüm kurumlardaki emeklileri, çalışanları kısaca hayata kaydedecek birşeyleri olanları, zamanın ötesine iletecek mesajları var ise sayfamda sizleri bekliyorum. 

Hepiniz sağlıcakla kalın, Hoşçakalın.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz için çok teşekkür ederim.